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Kuno Wittmer’s racing career took him from regional touring cars to the top level of sports car racing in North America, where he experienced success in marquee IMSA events. Wittmer won the Quebec Sedan GT championship in 2002, before winning the Canadian Honda Michelin title in 2005. He then shifted his efforts south of the border, where he finished runner-up in the SCCA World-Challenge Touring Car class in 2008.
Wittmer started racing in ALMS and Grand-Am in 2012 and 2013, before achieving new levels of success in the newly-merged IMSA WeatherTech SportsCar Championship. His team recorded victories at Indianapolis Motor Speedway (road course) and Circuit of the Americas en route to winning the GTLM class championship in 2014.
Wittmer switched to GTD in 2015, scoring the class win in the prestigious 24 Hours of Daytona. He ran limited events in IMSA over the next several seasons, where he recorded the GTLM class victory in the Petit Le Mans, at Road Atlanta, in 2017. His sports car schedule included a variety of series and events during that span, where highlights included a runner-up finish in the SCCA World-Challenge GT3 class in 2016, a runner-up finish in the 2018 24 Hours of Nurburgring, and an IMSA Michelin Pilot Challenge series victory at Daytona in 2021.
Away from the driver’s seat, Wittmer has served as mentor and coach to over 25 drivers, teaching safety, speed and how to overcome obstacles. He’s also helped with multiple street driving clinics for young drivers and has assisted McLaren, BMW, Chrysler, Honda and Acura with development of street car technology.
La carrière de course de Kuno Wittmer l’a amené des voitures de tourisme régionales au plus haut niveau des courses de voitures de sport en Amérique du Nord, où il a connu le succès dans des événements de renom IMSA. Wittmer a remporté le championnat québécois des berlines GT en 2002, avant de remporter le titre canadien Honda Michelin en 2005. Il a ensuite déplacé ses efforts au sud de la frontière, où il a terminé deuxième dans la catégorie SCCA World-Challenge Touring Car en 2008.
Wittmer a commencé à courir en ALMS et en Grand-Am en 2012 et 2013, avant d’atteindre de nouveaux niveaux de succès dans le nouveau championnat IMSA WeatherTech SportsCar. Son équipe a enregistré des victoires à l’Indianapolis Motor Speedway (parcours routier) et au Circuit des Amériques en route pour remporter le championnat de la classe GTLM en 2014.
Wittmer est passé à GTD en 2015, remportant la victoire de catégorie lors des prestigieuses 24 Heures de Daytona. Il a couru des événements limités en IMSA au cours des saisons suivantes, où il a enregistré la victoire en classe GTLM au Petit Le Mans, à Road Atlanta, en 2017. Son programme de voitures de sport comprenait une variété de séries et d’événements au cours de cette période, où les faits saillants comprenaient une deuxième place dans la catégorie SCCA World-Challenge GT3 en 2016, une deuxième place aux 24 Heures du Nürburgring 2018 et une victoire en série IMSA Michelin Pilot Challenge à Daytona en 2021.
En dehors du siège du conducteur, Wittmer a servi de mentor et d’entraîneur à plus de 25 conducteurs, leur enseignant la sécurité, la vitesse et la manière de surmonter les obstacles. Il a également contribué à plusieurs cliniques de conduite sur route pour les jeunes conducteurs et a aidé McLaren, BMW, Chrysler, Honda et Acura à développer la technologie de la conduite sur route.