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Starting at short tracks in his home country, Murray Timm advanced his motorsports career to a longstanding role with one of NASCAR’s premiere teams. The Waterloo, ON resident started out racing hobby cars and modifieds in Southern Ontario in the 1980s, where he spent nine seasons behind-the-wheel. He also worked at Star Racing Engines from 1986 to 1993.
Timm was a crew member for Canadian driver Peter Gibbons in ARCA from 1994 to 1995, before moving to North Carolina to pursue a career at the sport’s highest level. He joined Hendrick Motorsports as a fabricator, progressing from the shop to the track, where he was a tire changer on Terry Labonte’s team. He also worked on pit crews for Jeff Gordon, Ricky Craven and Kyle Busch.
Timm continued to work as a crew member and fabricator across the three national NASCAR series, while becoming the aero specialist at Hendrick. He helped with Hendrick Motorsports’ transition to the NASCAR Cup Series’ current spec car and was part of 13 Cup championships with the team. Away from the shop, he started an organization called Pit Crews for Kids, part of the Hendrick Marrow Program, that visits the Pediatric Bone Marrow Unit at Duke University Hospitals. He also won the Papa Joe Hendrick Award in 2019, an award of excellence that’s voted on by company employees.
Outside of his working hours at Hendrick, he started his own race team, winning the CARS super late model championship in 2015 as crew chief, with his son as the driver.
Murray Timm a débuté sa carrière dans le sport automobile sur des circuits courts dans son pays d’origine et a ensuite occupé un poste de longue date au sein de l’une des meilleures équipes de NASCAR. Le résident de Waterloo, en Ontario, a commencé à piloter des voitures de loisir et des voitures modifiées dans le sud de l’Ontario dans les années 1980, où il a passé neuf saisons au volant. Il a également travaillé chez Star Racing Engines de 1986 à 1993.
Timm a été membre de l’équipe du pilote canadien Peter Gibbons en ARCA de 1994 à 1995, avant de déménager en Caroline du Nord pour poursuivre une carrière au plus haut niveau du sport. Il a rejoint Hendrick Motorsports en tant que fabricant, passant de l’atelier à la piste, où il était changeur de pneus dans l’équipe de Terry Labonte. Il a également travaillé dans les équipes de ravitaillement de Jeff Gordon, Ricky Craven et Kyle Busch.
Timm a continué à travailler comme membre d’équipage et fabricant dans les trois séries nationales de NASCAR, tout en devenant le spécialiste aérodynamique chez Hendrick. Il a aidé Hendrick Motorsports à faire la transition vers la voiture actuelle de la NASCAR Cup Series et a participé à 13 championnats de la Coupe avec l’équipe. En dehors de l’atelier, il a lancé une organisation appelée Pit Crews for Kids, qui fait partie du programme Hendrick Marrow, qui visite l’unité de moelle osseuse pédiatrique des hôpitaux de l’université Duke. Il a également remporté le prix Papa Joe Hendrick en 2019, un prix d’excellence décerné par les employés de l’entreprise.
En dehors de ses heures de travail chez Hendrick, il a créé sa propre équipe de course, remportant le championnat CARS super late model en 2015 en tant que chef d’équipe, avec son fils comme pilote.